۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۵۸

امام جمعه کرمانشاه:

وحدت یکی از راهبردی‌ترین سیاسیت‌های اسلام است

وحدت یکی از راهبردی‌ترین سیاسیت‌های اسلام است

کرمانشاه- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: وحدت یکی از راهبردی‌ترین سیاسیت‌های اسلام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری امام‌جمعه کرمانشاه در جمع نمازگزاران این هفته کرمانشاه با دعوت همگان به تقوا با اشاره به سالروز ولادت پیامبر ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: کمال واقعی در وجود پیامبر (ص) است.

وی پیامبر (ص)، ائمه اطهار و حضرت صدیقه طاهره (س) را بهترین الگو برای انسان‌ها برای فعالیت رسیدن به کمال معرفی کرد و ادامه داد: خداوند متعالی پیامبر اکرم (ص) مأمور ابلاغ دینی (اسلام) فرمود که شریعت کامل است و تا قیام قیامت بشر را به راه راست هدایت می‌کند.

امام‌جمعه کرمانشاه حرکت پیامبر (ص)، حرکتی اصلاحی، ارشادی، بشارتی، فرهنگی، فکری و شناختی دانست و گفت: پیامبر اکرم (ص) بشارت‌دهنده رحمت، مغفرت و بهشت و درعین‌حال عذاب دردناک پروردگار است که به اذن خداوند چراغ هدایت را پیش‌روی مردم قرار می‌دهد تا صراط مستقیم را انتخاب کنند.

وی در ادامه با اشاره به هفته وحدت از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول، تصریح کرد: وحدت اسلامی یکی از راهبردی‌ترین، اساسی‌ترین، زیربناترین سیاست‌ها و راهبردهای اسلامی است که در قرآن کریم به آن توصیه سده است.

حجت‌الاسلام غفوری خاطرنشان کرد: مسلمانان باید حول یک محور به‌عنوان حبل‌الله چنگ زنند، حبل‌اللهی که حول محور توحید، رسالت پیامبر، قبله واحد و اعتماد به جهان آخرت اصول و زیر بنای آن است.

وی دین اسلام را دینی جهان‌شمول معرفی کرد و افزود: بر اساس آیات قرآن، اسلام در زمانی کل عالم را در برمی‌گیرد و تا قیامت دین واحد جهان می‌شود.

امام‌جمعه کرمانشاه گفت: اسلام از راه شکل‌گیری امت اسلامی مسلط بر همه عالم خواهد شد و امت اسلامی محقق نخواهد شد الی، از راه وحدت، برادری و یکی‌شدن چرا که برادری توحیدی، خدایی و الهی قطع نمی‌شود، حتی در جهان آخرت این برادری اعتقادی پابرجا خواهد بود.

وی به هزینه‌های هنگفت دشمنان علیه وحدت اسلامی اشاره و بیان کرد: دشمن از قدرت امت واحد اسلامی می‌ترسد چون می‌داند هیچ قدرتی توان مقابله با امت واحد اسلامی را ندارد، لذا به دنبال تفرقه است.

حجت‌الاسلام غفوری خاطرنشان کرد: بر اساس مواضع روشن امامین انقلاب کسی از شیعه و سنی که به دنبال تفرقه باشد از امت واحد اسلامی نیست و جزو شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی است.

وی در ادامه با اشاره به حملات تروریستی در لبنان، گفت: صهیونیستی و آمریکای جنایت‌کار از مشرکانی هستند که هدایت نمی‌شوند و بر اساس آیات قرآن کریم باید با آن‌ها جهاد کرد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به وقایع تاریخی هفته پیش‌رو به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و آن را از افتخارات تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران دانست که طی ۸ سال جنگ ناعادلانه اجازه ندادیم یک وجب از خاک مقدس ایران به دست دشمن بیفتد.

وی در اشاره به هفته وقف، از وقف به عنوان بهترین سرمایه‌گذاری ابدی برای انسان یاد کرد.

کد خبر 6231008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha